"Hoe kunnen wij onze marktpositie versterken?"
ARAG helpt particulieren en ondernemers met rechtsbijstand. Particulieren verzekeren zich van rechtshulp voor het hele gezin en in de meest uiteenlopende gevallen. Bij een arbeidsconflict, een ongeval, een geschil met de buren en zelfs bij schade die voortvloeit uit het gebruik van het internet. Ondernemers genieten rechtsbijstand bij alle mogelijke juridische kwesties, van conflicten over contracten en vergunningen tot problemen door verkeerde leveringen en geschillen na brand of bij vandalisme.
ARAG werd opgericht in 1935. ARAG België bestaat sinds 1965. De ARAG-Groep is actief in de meeste Europese landen, de Verenigde Staten en Canada.
Het management van ARAG België klopte bij AddBusiness aan met de vraag "Hoe kunnen wij onze marktpositie versterken?"
Toonaangevend en onafhankelijk blijven
"Wij willen onze positie verstevigen en een toonaangevende, onafhankelijke maatschappij blijven", zegt Mireille Urlus, CEO van ARAG België. "We hebben AddBusiness gevraagd om ons daarbij te helpen. De laatste jaren hebben we te weinig het verschil gemaakt, terwijl we wel alles in huis hebben om dat te doen: de mensen, de producten en de kwaliteit. Het is onze bedoeling om onze kwaliteit en expertise te leveren vanuit onze eigen kracht — op een onderscheidende manier. We begrepen al snel dat we een buitenstaander nodig hadden om daarover mee na te denken. En om ons uit te dagen en te inspireren."
De vraag van de makelaars
Mireille: "De prijzen staan onder druk. De concurrentie neemt toe. Dat is in de hele verzekeringswereld zo. Maar voor ons komt daar nog bij dat de cliënt niet altijd overtuigd is van het nut van een rechtsbijstandverzekering en de makelaar het ook moeilijk vindt om ze aan te bieden. Het zijn de makelaars die ons vroegen om hen te helpen. Vanuit die vraag hebben wij gezegd: we moeten ons afvragen op welke manier wij onze toegevoegde waarde kunnen vergroten en onderscheidend kunnen zijn en blijven — voor de makelaar en voor de cliënt. Zij moeten allebei weten wat ons bijzonder maakt."
Duidelijk maken
Een rechtsbijstandverzekering wordt vaak gezien als bijkomstig. Of als een extra verzekering die je neemt bovenop je verplichte verzekeringen. Mireille: "Terwijl wij zo veel méér bieden. Wij stellen ons op als een partner en bondgenoot van de cliënt. En van de makelaar ook trouwens. Maar hoe maak je dat duidelijk? Dat was de vraag waar wij mee worstelden. AddBusiness heeft ons geholpen om het antwoord te vinden, te verfijnen en te vertalen in een praktische manier van werken."
Verbeteren vanuit het DNA
De consultants van AddBusiness zetten een reeks workshops met het management op om het DNA van ARAG België bloot te leggen en de identiteit van het bedrijf scherp te stellen. Die workshops leidden onder meer tot:
• een verfrissende nieuwe huisstijl
• een betere samenwerking tussen marketing en sales
• coaching en training van het marketing- en salesteam, vanuit het DNA
• het beter afstemmen van producten en diensten op de eindklant
• een sterk verbeterde directe communicatie met prospects via online kanalen, om de bekendheid te boosten en de mensen bewust te maken van het belang van rechtsbijstand.
Recht naar het hart van de makelaar
Mireille: "We hebben nu concrete actieplannen voor sales, marketing en customer service én een actieplan dat het DNA van ARAG activeert in elk contact met de makelaar. De makelaars worden voortaan ook betrokken bij de uitbouw van nieuwe producten en diensten. Dat leidt tot een sterkere relatie met de makelaar, tot een hecht partnership dat voor beide partijen duidelijk een win-win is."
Waarom AddBusiness?
Mireille Urlus: "Omdat je van AddBusiness een compleet beeld krijgt van waar je mee bezig bent of zou moeten zijn. Omdat de consultants vertrekken vanuit de sterktes en zwaktes van de verschillende afdelingen. Dat heeft ons een verrassend inzicht in onszelf gegeven. Door goed na te denken over ons DNA, over de kracht van ons bedrijf, over het heden en het verleden, zijn we tot heldere antwoorden op onze vragen gekomen: wat willen wij als maatschappij, wat willen we voor onszelf en wat verwacht de cliënt en de makelaar van ons? Door de zwaktes aan te pakken vanuit de sterktes die we al hebben, hebben we onze business echt naar een hoger niveau getild. Dat ging allemaal heel natuurlijk, door de spontane, organische manier waarop AddBusiness werkt. Dat zorgt er dan weer voor dat nieuwe dingen snel aanvaard worden. Voor ons was en is AddBusiness de juiste partner om de ziel van ons bedrijf te vinden, met ons mee te denken over onze toekomst en concrete actieplannen op te stellen. Wij zijn blij dat we de stap naar AddBusiness gezet hebben."
Ook op zoek naar de ziel van uw onderneming, uw DNA en wat u anders maakt, zodat u uw voorsprong kunt nemen of behouden? Geïnteresseerd in een vrijblijvende kennismaking? Bel Marc Neyrinck op 0478 52 04 82 of gebruik het contactformulier.
ARAG werd opgericht in 1935. ARAG België bestaat sinds 1965. De ARAG-Groep is actief in de meeste Europese landen, de Verenigde Staten en Canada.
Het management van ARAG België klopte bij AddBusiness aan met de vraag "Hoe kunnen wij onze marktpositie versterken?"
Toonaangevend en onafhankelijk blijven
"Wij willen onze positie verstevigen en een toonaangevende, onafhankelijke maatschappij blijven", zegt Mireille Urlus, CEO van ARAG België. "We hebben AddBusiness gevraagd om ons daarbij te helpen. De laatste jaren hebben we te weinig het verschil gemaakt, terwijl we wel alles in huis hebben om dat te doen: de mensen, de producten en de kwaliteit. Het is onze bedoeling om onze kwaliteit en expertise te leveren vanuit onze eigen kracht — op een onderscheidende manier. We begrepen al snel dat we een buitenstaander nodig hadden om daarover mee na te denken. En om ons uit te dagen en te inspireren."
De vraag van de makelaars
Mireille: "De prijzen staan onder druk. De concurrentie neemt toe. Dat is in de hele verzekeringswereld zo. Maar voor ons komt daar nog bij dat de cliënt niet altijd overtuigd is van het nut van een rechtsbijstandverzekering en de makelaar het ook moeilijk vindt om ze aan te bieden. Het zijn de makelaars die ons vroegen om hen te helpen. Vanuit die vraag hebben wij gezegd: we moeten ons afvragen op welke manier wij onze toegevoegde waarde kunnen vergroten en onderscheidend kunnen zijn en blijven — voor de makelaar en voor de cliënt. Zij moeten allebei weten wat ons bijzonder maakt."
Duidelijk maken
Een rechtsbijstandverzekering wordt vaak gezien als bijkomstig. Of als een extra verzekering die je neemt bovenop je verplichte verzekeringen. Mireille: "Terwijl wij zo veel méér bieden. Wij stellen ons op als een partner en bondgenoot van de cliënt. En van de makelaar ook trouwens. Maar hoe maak je dat duidelijk? Dat was de vraag waar wij mee worstelden. AddBusiness heeft ons geholpen om het antwoord te vinden, te verfijnen en te vertalen in een praktische manier van werken."
Verbeteren vanuit het DNA
De consultants van AddBusiness zetten een reeks workshops met het management op om het DNA van ARAG België bloot te leggen en de identiteit van het bedrijf scherp te stellen. Die workshops leidden onder meer tot:
• een verfrissende nieuwe huisstijl
• een betere samenwerking tussen marketing en sales
• coaching en training van het marketing- en salesteam, vanuit het DNA
• het beter afstemmen van producten en diensten op de eindklant
• een sterk verbeterde directe communicatie met prospects via online kanalen, om de bekendheid te boosten en de mensen bewust te maken van het belang van rechtsbijstand.
Recht naar het hart van de makelaar
Mireille: "We hebben nu concrete actieplannen voor sales, marketing en customer service én een actieplan dat het DNA van ARAG activeert in elk contact met de makelaar. De makelaars worden voortaan ook betrokken bij de uitbouw van nieuwe producten en diensten. Dat leidt tot een sterkere relatie met de makelaar, tot een hecht partnership dat voor beide partijen duidelijk een win-win is."
Waarom AddBusiness?
Mireille Urlus: "Omdat je van AddBusiness een compleet beeld krijgt van waar je mee bezig bent of zou moeten zijn. Omdat de consultants vertrekken vanuit de sterktes en zwaktes van de verschillende afdelingen. Dat heeft ons een verrassend inzicht in onszelf gegeven. Door goed na te denken over ons DNA, over de kracht van ons bedrijf, over het heden en het verleden, zijn we tot heldere antwoorden op onze vragen gekomen: wat willen wij als maatschappij, wat willen we voor onszelf en wat verwacht de cliënt en de makelaar van ons? Door de zwaktes aan te pakken vanuit de sterktes die we al hebben, hebben we onze business echt naar een hoger niveau getild. Dat ging allemaal heel natuurlijk, door de spontane, organische manier waarop AddBusiness werkt. Dat zorgt er dan weer voor dat nieuwe dingen snel aanvaard worden. Voor ons was en is AddBusiness de juiste partner om de ziel van ons bedrijf te vinden, met ons mee te denken over onze toekomst en concrete actieplannen op te stellen. Wij zijn blij dat we de stap naar AddBusiness gezet hebben."
Ook op zoek naar de ziel van uw onderneming, uw DNA en wat u anders maakt, zodat u uw voorsprong kunt nemen of behouden? Geïnteresseerd in een vrijblijvende kennismaking? Bel Marc Neyrinck op 0478 52 04 82 of gebruik het contactformulier.